fredag 22 augusti 2008

Lexikon, kanske?

Vi var och registrerade oss i
skolan i dag. HJÄLP!

Det var nervöst, men som tur
var så behövde storebrorsan,
tvillingen och jag inte göra något
mer än att hälsa på rektorn. :)

Men det som var mindre tur var
att alla 6:or hade som sommar-
läxa att läsa en bok.

tvillingen och jag behövde också
det - på Engelska, på
en och en halv vecka!!! PUST!

Och inte nog med det.
Man fick inte välja bok själv,
det fanns en lista på villka böcker man
får läsa, så jag läser om 2:a värlskriget ...

Men jag ska inte klaga.
Storebrorsan måste läsa 2 böcker!

Stackare!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken start! Läsa en bok på engelska om 2:a världskriget
på 1,5 vecka.

Men det kommer ni att
klara galant!

Håller tummarna

Mormor

ÅSA sa...

Oj, lite annat än de böcker du läst i sommar :) Låter dock vääääldigt intressant och lärorikt, tihi! Saknar Dig!

Klara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Klara sa...

Hej!
Kanske lärorikt, men vääldigt tråkigt!
Jag har lite mer hopp om att klara det nu, för att jag har redan läst ca. en fjärdedel av den, och förståt hyfsat ...
Saknar er!