onsdag 9 september 2009

första och andra dagen

Jag hann inte skriva igår för att vi
hade lite läxa och så var jag så trött.

Men de två första dagarna var helt okej.

IGÅR

Igår hade vi en "team day" och då samlades
hela "teamet" och lärarna och gjorde saker.

Eller, vi satt bara i aulan och lyssnade på
fakta om lärarna.

Vi hade också vårt första prov.

Som var om lärarna.

Vad deras favorit färg var.

Vad deras favorit siffra var.

Hur många husdjur de har.

Var deras barn har pluggat.

Och så vidare.

Som de hade gått igenom innan.

IDAG

Idag träffade vi lärarna och klassen
i klassrummet för första gången.

Det mest spännande var att jag träffade en tjej.

Hon kom in i klassrummet och frågade:
"Can I sitt here?"

"Sure!" svarade jag.

Vi pratade lite och till slut hade jag lite fakta om tjejen.

1. Hon flyttade till USA för 3 veckor sedan.
2. Hon kunde prata jättebra engelska, för hon
hade bott i London (tror jag att det var) i 3 år.
3. Hon verkade trevlig.
4. Tillägg: Hon kommer från Indien.

Så jag sa att ifall hon behövde hjälp med något
kunde hon fråga mig, för att jag hade varit med
om samma sak förra året.

Så hon fick med mig hela dagen
(när vi hade samma lektioner).

För att jag kände att det var så jag skulle
vilja att någon tog hand om mig när jag kom förra året.

------------------------------------------------

Sedan har det inte hänt så mycket mer med skolan.

Ha det så bra!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Klara!
Vilken gullig tjej du är! Vad skönt det måste kännas för den nya tjejen att någon förstår hur hon känner.
Hoppas att det blir ett bra skolår för dig!
Hälsningar
Christina, Lewisberry, PA

Västmanländskan sa...

Så skönt att det varit bra dagar. Kul men en ny kompis. Vilket land kommer hon från från början? Hon är säkert jätteglad för att du tog hand om henne och pratade med henne.

ÅSA sa...

Va kul Klara! Var kom tjejen ifrån??? Kanske en ny liten väninna??? Snart helg! Kram på dej!

Anonym sa...

Vad gulligt av dig att "ta hand" om henne. Jag tycker att alla som är nya borde ha en av lärarna utsedd elev som visar dem och tar hand om dem. Lycka till!
MoM

Anonym sa...

Hejhej Klara! :D Va snällt av dig att ta hand om henne! Det hade jag också velat om jag var ny. :) Vilket land kom hon ifrån från början?
Saknar diig!
Kraaaaaam!!!!;D<333

Klara sa...

Christina.
Hej! Välkommen till min blogg! Ja, det var det jag tänkte. Jag kommer ju ihåg hur det var när vi flyttade hit förra året.

Västmanländskan.
Ja, det är det! Ja, hon verkar snäll. Hon kommer från Indien från början.
Kram!

ÅSA.
Hon kom ifrån Indien. Haha, ja, kanske det.
Kram!

MoM.
Hihi! Ja, det tycker verkligen jag med!!!
Kramar!

Maja.
Hon kommer från Indien.

Kraamar! <33