söndag 22 november 2009

snart jul

Känns konstigt att skriva det redan.

När det bara är november.

Men nu börjar vi se julpynt lite överallt,
det kommer julutmaningar på bloggar
och jag julpysslar.

Det ända som gör mig ledsen när jag tänker
på det är att vi bor så långt ifrån släkten.

För mig känns det som att julen är en högtid
för att träffa släkten, mysa och riktigt känna
kärleken och julen i luften.

I Sverige firade vi alltid jul med släkten om
jag minns rätt.

Jag har inget emot att fira det med bara
familjen (inte för att det är så bara) men jag saknar
släkten.

Så här kommer några extra kramar till
släkten och kompisarna där i Sverige,
och ha en riktigt god jul i förskott.

6 kommentarer:

ÅSA sa...

Gumman...du vet att vi saknar dej också!!! Förhoppningsvis är ni hemma om två jular och DÅ kan vi fira en riktig hejdundrande jul! Hej tomtegubbar slå i glasen.... Kram på dej!

Klara sa...

Det ser jag fram emot!
Kramar! :D

Anonym sa...

Stor kram till dig också Klara!
Vi ser fram emot år 2011, då är ni väl hemma och då firar vi jul tillsammans
M

Klara sa...

M
Jag ser också fram emot 2011!
Kramar

ÅSA sa...

...försökte kopiera dina frågor men lyckades inte....ska göra ett nytt försök sen. MEN nu är det jag som har äran att utmana dej...kika in på min blogg :) Kram på dej!

Klara sa...

Jag ska genast ta en titt på din bogg! :D