torsdag 6 maj 2010

körkonsert

Morgon incident.

När vi satt och väntade på att uppträda,
så kommer körläraren och ropar;

- Är det någon här som inte har ätit frukost?

Den större delen av kören räcker upp händerna.

- Gå till sjuksköterskan nu då!

Och lägger till:

- För annars kommer ni att svimma!

Jag hade ätit redan, men tänkte en banan till skadar väl inte.

Så jag gick dit.

Men där såg jag att det serverades inte någon banan.

Utan någon brun sörja.

Och en pretzel såklart.

Lite diskret gick jag tillbaka till aulan.

Kväll incident.

Tre tjejer grät.

En höll på att svimma.

Och jag blev rädd.

Men det gick bra, och jag fick blommor av mamma och pappa! :)

4 kommentarer:

bettankax sa...

"Brun sörja+pretzel" låter uräckligt! Fast jag vet ju inte vad det är...;)
Roligt att det gick bra på konserten. Du är verkligen en aktiv tjej med många intressen. Kul!
Och jag måste säga, du är en väldigt duktig fotograf.

ÅSA sa...

Oj oj oj...äter de inte frukost i amerikat??? Va kul att allt gick bra Klara...men du, det brukar det ju göra när du är i farten :)

Jennan sa...

Jag visste att det skulle gå bra!

Klara sa...

bettankax.
Ja, jätteäckligt! Men jag åt ju inte det, haha :) En pretzel är som en salt pinne eller salt kringla. :)
Tack så mycket!

ÅSA.
Nej, inte många. Ja, det brukar ju gå bra. :)
Kram

Jennan.
Haha, :D