torsdag 31 mars 2011

cover it up!

Jag har precis läst klart en bok till engelskan.

Och passar på att fortsätta läsa på Elsas Mode.
Som för övrigt är en jättebra bok, jag rekommenderar den!

När jag kom till skolan med den till skolan utropade
en tjej;
Oooo inapropriate!

What? frågade jag.

The cover! The cover to the book! It's inapropriate.

What's inapropriate about it?

She's laying in a bed wearing short-shorts!

Så då fick jag sätta på lite post-it notes så att
man inte längre kunde se hennes "hemska"
short-shorts.

Före:
Efter:

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, dubbelmoral är ju amerikanarna kända för ,-)


Halshugg människor på film, men visa bara ben och några bröst .., ajabaja.

bettankax sa...

Ibland förstår jag mig inte alls på "amrikanerna"??;)

Klara sa...

Elisabet.
Hahaha :)

bettankax.
Inte jag heller ;)

Steve sa...

Dubbelmoral är bra - förlorar man den ena har man den andra kvar. Henrik Tikkanen

Sara sa...

Hahaha, kan inte låta bli att skratta! :D

Klara sa...

:D