lördag 21 maj 2011

i ♥ my converse


Jag älskar converse.

Det är nästan den ända sorts skon jag använder.

Just nu har jag nio par.

Höga och låga vita, ett par låga vit-och-blå randiga, låga navyblå
med tryck på, låga svarta som jag har "ärvt" av tvillingen, höga grå, höga orange,
låga ljusblå, och höga röda.

Jag har bara använt de höga vita, de navyblå med tryck, och de randiga.

Resten sparar jag tills vi flyttar till Sverige.

Jag ska även köpa ett par höga rosa innan vi flyttar.

Men de kostar bara $30 här, vilket motsvarar cirka 190 kronor!

Jag har sparat mina pengar till alla converse.

Det som är bra med att köpa converse här är att de är mycket
billigare, de är aldrig omoderna så jag kan ha dem hela livet (tills de går sönder),
och jag har lite mindre fötter än mamma, men jag kan ändå ha hennes
storlek nu, så jag köper i den storleken, och om jag växer lite gör det
inget, men om jag växer för mycket så kan mamma få mina skor.

3 kommentarer:

bettankax sa...

Vilken samling!! Härligt!! Klokt uträknat det där med skostorlekarna;) Du har inte funderat på att dryga ut månadspengen med att bli återförsäljare för Converse. Passa på och knyt kontakt med nån(kanske outleten, vad vet jag??;)) nu innan du flyttar...
Du är ju som klippt och skuren för att göra god reklam för varan:)
KRAM!!

Klara sa...

Haha, det ska jag fundera på ;)
Kramar

ÅSA sa...

Hrm...och din mamma som tycker att jag är shoppingtokig...tror nog att jag har hittat något som klår mej! :)

Apropå Converse så har Fabian ett par av Hugos gamla, älskar dem så jag ska kolla om jag vågar fråga mamma om hon vill köpa ett par höga till Fabian :)

SNART ses vi! Tänk va bra du har som kan åka tillbaka over there och hälsa på kompisar på loven i framtiden! Kram igen!