måndag 28 november 2011

första advent





Igår var det första advent!

Vi började dagen med att, enligt tradition, tända
det första ljuset i vår adventsljusstake.

Sedan pyntade vi lite med stjärnor och ljusstakar.

Och så köpte mamma och jag ett adventsträd,
som jag hängde våra fina adventsprydnader i.

När vi var klara gick vi över till grannarna på
ett litet första adventsfirande.

Med glögg, julmust, pepparkakor och lussebullar.

Det blev insparken för julen.

Men om jag har någon julkänsla?

Nix.

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det kanske du inte har, Klara .., men en sak har du: sinne för att ta underbara bilder!

Klara sa...

Tack så mycket! Vad glad jag blir! :)

anna of sweden sa...

Jag håller med Elisabet. Jättefina och stämningsfulla bilder!

Klara sa...

Tack, mamma! :)

Josefin sa...

Fina bilder och fin julkalender!

Jag undrar en grej: hur gör du så att bilderna blir så stora? Jag går in och mixtrar i html-läget när jag skriver inlägget, men jag tänkte att du kanske har någon smart automatiskt metod?

Trevlig advent!