fredag 10 februari 2012

fredag utan godis


De snygga glasögonen vi fick ha på oss på fysiken idag.

Nu när vi har bott utomlands så har vi alltid, alltid saknat svenskt godis.

När släkten kom och hälsade på tog de alltid med samma sak - svenskt godis.

Lyckan var stor när vi äntligen flyttade till landet med den stora
variationen plockgodis.

Och resultatet av det har varit att jag har ätit mycket och då menar jag mycket
godis den senaste tiden.

Så nu ska jag inte äta godis eller dricka läsk förrän påsk, och sedan ska
jag förhoppningsvis fortsätta att inte äta och dricka det efter påsk också.

Tror ni att jag klarar det?

När vi bodde i Portugal åt jag inte godis och drack inte läsk, sedan i USA åt jag det sällan.

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Jodå, det tror jag säkert att du gör! Heja dig!